tiistai 7. tammikuuta 2014

Kohtuudella herkkuja

ja liikuntaa ...

Vadelmasuklaa cupcake





Minä en tapani mukaan tehnyt yhtään uudenvuoden lupausta. Ihan turhaa yrittäisin huijata itseäni; Nyt elän terveellisemmin, syön vähemmän herkkuja, liikun enemmän, jaada jaada jaada. En kuitenkaan tekisi niin. 

Silti, tänä vuonna on tilanne aavistuksen erilainen, kuin yleensä. Sisko on raahaamassa minua balettiin !! Baletti sinäänsä ei harrastuksena ole koskaan kiinnostanut sitten pikkutytön pienten suurten unelmien - ja viimeksi olen ollut katsomassa balettiesitystä yli kymmenen vuotta sitten. Koska ratsastuksen ohelle olisi kuitenkin hyvä saada omaa istuntaa vahvistava urheilulaji, voisi aikuisbaletti olla yksi vaihtoehto. Salille allekirjoittanut kun ei suostu menemään ... 

Ja jotta minua ei naureta sieltä ulos, olen yrittänyt olla herkuttelematta liikaa. Niinkuin kohtuudella :) Vähän huonosti sujuu. Toivon, että näin tammikuun alussa voisin uskotella muille, että kyseessä on vain jouluna kertynyt muutama extrakilo, jotka lähtee käden käänteessä pois. Jää nähtäväksi, huolitaanko tälläistä plussapallorautakankea mukaan. Tulen sitten kertomaan - mikäli nöyryytykseltäni uskallan. 

Teittekö te uudenvuodenlupauksia, tai onko teillä tapana elää alkuvuosi terveellisemmissä merkeissä, viettää tipatonta tammikuuta vai jotain muuta?

15 kommenttia:

  1. Mä itseasiassa aloitin viime syksynä joogan nimenomaan tukemaan ratsastusta. Oon hurahtanut ihan täysin! :) on siitä kai jotain hyötyäkin tai ainakin se jooga ohjaaja korjaa mun asennosta yllättävän usein samoja juttuja kuin ratsastuksen opettajakin...... Ja koska en ikinäkoskaanikinä ole ottamut tavaksi venytellä ennen & jälkeen ratsastuksen niin ehkä se joogassa käyminen ratsastuksen ohella hieman korjaa tätä... Ok tuskimpa sentään mutta niin on hyvä uskotella itselle ja jättää venyttelemättä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa vikaa täälläkin, venyttelyt jää tekemättä poikkeuksetta aina ... :D

      Joogaa mä mietin myös, mutta balettiin sain kaverin, yksin en uskalla ;) Kiva kuulla, että siitä on apua omaan istuntaan!

      Poista
  2. Mä taas yritän aktivoida salitreeniä edes kerran viikkoon, ja vuosi sitten aloittamaani tankotanssia. Joogasta on myös taustaa, sitä ei vaan ole saanut aikaiseksi tehdä kotona *nolo*. Pitää taas aktivoitua. :) Eli joo, toimistorotta joka ratsastaakin nyt vähänlaisesti.. apua, en kehtaa ikinä kiivetä itse Totin selkään! :D

    Jossain blogikommentissa kirjoitit ruunauksesta jotain, Torstenilla ei vissiin mennyt ihan putkeen? Kuulisin mielelläni lisääkin tuosta, vaikka meilitse :) googlettelin siis ruunausjuttuja ja osui ihan sattumalta silmään. Ei, en ole vielä päättänyt mitään lopullista, kunhan mietin tädin harraste(kisa)hepan tulevaisuutta tietyiltä osin ja elämän helppoutta.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ja ei sulla varmasti ole mitään hätää siellä aikuisbalettitunnilla! toivottavasti on kivaa :)

      Poista
    2. Tankotanssi olisi kivaa, mutten uskaltaisi varmastikaan mennä ;) Ja salitreenit, ne ei todellakaan ole mua varten :D Mutta tuo baletti, näin ekan tunnin jälkeen voi sanoa, että täytyy mennä uudestaankin. Ainakin kerran ;)

      Torstenille tehtiin laserilla ruunaus Viikissä. Muistona on 15 cm tikkirivi - mikä ei siis kuulu asiaan ... Ilmeisesti myös rauhoitus ei ollut aivan sujunut. Kuulemma etenkin suomenhevosilla on joskus niin isot vehkeet, ettei laserilla aina onnistu (?). Sun Totti on tosi hieno, mutta kyllä mä olen onnellinen joka ikinen päivä Torstenista, että se on ruuna :D Tsemppiä selkään kiipeämiseen ja tulevaisuuden pähkäilyyn! :)

      Poista
    3. okei, aika jännä, en ollutkaan tiennyt tuota laserjuttua suokeilla mutta tiedossa on kyllä toinenkin tapaus (suokki) jossa laserruunaus ei mennyt ihan kuin Strömsössä. oli kyllä eri paikassa tehty. ja tietty kun olin pähkäillyt ruunausta koko eilisen päivän niin tallilla Totti oli ihan enkeli! ;D eli täytyy kahtella, on tässä vielä aikaa jos meinaa ehtiä ennen kesää.
      eihän se muutenkaan ole varsinaisesti törttöillyt, pari kertaa on vaan katsellut tallin vanhempaa oria vähän turhankin tarkkaavaisena ja niillä hetkillä hiukan egokin noussut.

      Hyvä että baletti oli kivaa, viikko kerrallaan vaan eteenpäin! :) ja kannattaa ehdottomasti uskaltaa kokeilemaan tankoilua jos tulee joku hyvä tilaisuus, mielettömän kiva ja koukuttava laji!

      Poista
    4. Ai että vanhempaa oria? Ego kohdallaan Totilla ;)

      Poista
  3. Herkulliset kuvat !

    Pisteet siskollesi joka sai sut ylipuhuttua balettiin :) Jos ei minkään muun takia, niin ainakin puitteet pyörähdellä on upeat !

    VastaaPoista
  4. Mä kyllä nyt joulun jälkeen taas muistuttelin itseäni aikaisemmin lupaavasti alkaneista sali + pilatesjutuista. Tukevat ratsastusta niin, että nyt jo pari viikkoa näkyy hevosen selässä niin, että sivustaseuraajatkin huomaa. Tai ainakin on tullut kysymyksiä, että mitä mä teen nyt eri tavalla :D En mä muuten jaksaisi harrastaa varmaan mitään liikuntaa, mutta ratsastuksessa haluan kehittyä joten sitä tukemaan pitä valita lajeja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vo apua, mä taidan olla ainut ratsastaja joka ei ole harrastanut mitään vahvistavaa urheilulajia :D No, jospa nyt asia muuttuisi ...

      Poista
  5. Herkkujaherkkuja, sun pitää kyllä aloittaa uusi ura tuotekuvaajana, sulla on siihen(kin) ehdottomasti lahjoja.

    Mikä tahansa lihaskorsettia kuntouttava liikunta on hyvästä, ratsastuksen tukimuotona. Itse olen nyt kaksi vuotta salitreeniä raatanut ja ne harvat kerrat jolloin olen hevosen selässä tuona aikana käynyt, ovat tuntuneet erilaisilta. Vakaammilta? Johtuen valuvikaisesta selästäni istunta on aina ollut vino ja varsinkin laukassa valun helposti kurjemmalle kantilleni. Joka taas heijastuu hevoseen joka taas heijastuu yhteisliikehdintäämme ja näin saadaan aikaan kipeäselkäinen ratsastaja ja vino hevonen.

    Sinulla ei kai semmoista ongelmaa ole, mutta kehotan pontevasti jatkamaan balettia, kokeilemaan pilatesta (yllättävän rankkaa) tai jotain muuta lajia.
    Tai etsi Facebookista se lankutushaaste, sekin on tosi hyvä keskivartalon tukitreeni, trust me :D

    Ihanaa jatkoa teille, rapsutuksia hevosille ja terveisiä taustajoukoille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau, kiitos :) Ite kun ihailee noita leivontablogien tuotekuvia, sinne on vielä aika matkaa ... ;)

      Mä itseasiassa näin jo sen lankutushaasteen ja ajattelin ehdottomasti ottaa sen käyttöön! Melko tehokasta ;)

      Kivaa talven jatkoa myös teille!

      Poista
  6. Oi namnam mitä herkkuja ! Hyviä kuvia :)!

    http://rakaspikkuriivio.blogspot.fi/

    VastaaPoista